Praktiske bøger til arbejdspladsen
Birgitte Sallys bøger giver input til, hvordan du kan arbejde med din personlige kommunikation og styrke dine kommunikative kompetencer i dit arbejdsliv og i livet i det hele taget.
Vælg fra – og bliv bedre til at vælge det rigtige til
Birgitte Sallys bud på hvordan du med dine grundlæggende værdier som styrepind kan vælge fra og skabe det liv, som er meningsfuldt for dig og de mennesker, du har omkring dig. Det væsentlige for at trives og have et godt liv er, at du finder den vej, der er den rigtige for dig.
Det kræver en god portion ro at mærke, hvad der er godt for én – og måske kræver det også de rigtige redskaber og refleksioner.Bogen i seks trin er tænkt som sådan et redskab.
Personlig kommunikation – 6 trin til god dialog på arbejdspladsen
Vi går rundt og regner med, at alle andre mennesker er nærmest ligesom os selv. Og bliver meget forundrede eller sure og kede af det, når de reagerer på en helt anden måde, end vi selv ville have gjort.
Bogen lægger også op til, at man får kigget på sig selv i forhold til de andre: kollegerne, medarbejderne, chefen … og lærer at sætte rammen for sin kommunikation. Der er grundige fif og værktøjer til at underbygge kommunikationen med sin krop og stemme – og konkrete råd om, hvordan man får det mest hensigtsmæssige frem i situationen. Og værktøjer til at arbejde konstruktivt med konflikter, at give og modtage kritik, at håndtere sine følelser i kommunikationen og meget mere.
Tag kontakt – Guide til smalltalk
Tag kontakt – Guide til smalltalk giver dig viden om, hvad smalltalk er, og hvem du er som smalltalker. Du får baggrund og viden – og ikke mindst: en række værktøjer til at blive bedre til at smalltalke.
Birgitte Sallys bog Tag kontakt beskriver med tankevækkende eksempler og nyttige værktøjer – hvordan du slipper af med usikkerheden og får mod til at kaste dig ud på smalltalkens dybe vand. Der ligger vigtige muligheder og spændende bekendtskaber klar der ude. Kom i gang med at tage kontakt!
Bogen Tag kontakt – guide til smalltalk udkom på Gyldendal Business i 2011.
Smalltalk – Dit vigtigste sociale redskab på job, i netværk og privat
ogen tager udgangspunkt i smalltalkens sociale, kommunikative og psykologiske aspekter, og ser på hvordan du trin for trin kan forbedre din evne til at skabe kontakt og gensidig tillid på arbejdspladsen og konferencer, i netværk og til fester m.m.
Smalltalk tager den uformelle snak mellem mennesker alvorligt. Uden evnen til at småsnakke, når man ikke til de seriøse og indholdsrige samtaler, der binder mennesker sammen.
Gennem en række interview med dygtige smalltalkere bliver det tydeligt, hvordan du som projektleder, chef, forhandler, kollega, netværker, nabo og netdater mm. kan bruge smalltalk strategisk.