Irma A/S

– Uddannelse af kunderådgivere

I 2009 havde vi omkring 100 kunderådgivere i Irma-butikkerne, og det er en succes. Sally Kommunikation har gjort et godt fremragende arbejde, som både Irmas kunder og medarbejderne sætter pris på”. Lene Jensen, HR-konsulent i Irma.

Uddannelse af kunderådgivere i Irma

Sally Kommunikation har gennem flere år rustet kunderådgiverne i Irma til bedre at aflæse kunderne i butikkerne og dermed kommunikere mere hensigtsmæssigt med dem.  Som kunderådgiver er det vigtigt at kunne indlede en samtale, have viden om produkter, være hjælpsom og kunne trække sig ud af samtalen igen, når “nok er nok”.

Lene Jensen, der er HR- konsulent i Irma, siger:

I samarbejde med Sally kommunikation fik vi sat ord på stillingen som kunderådgiver. Sally Kommunikation har inspireret os til at udvikle dette projekt og selve rollen som kunderådgiver.Vi har afholdt 6 kurser omkring at være kunderådgiver i Irma. Deltagerne har været meget tilfredse med kurserne og føler sig hver især rigtig godt rustet til at påtage sig opgaven.”

I Sally Kommunikation besluttede vi, at kunderådgiverne skulle have en pixibog – en lille bog i lommeformat, hvor vi kunne samle en mængde information – dels omkring hvad en excellent kunderådgiver er, beskrivelse af kundetyper, tips og tricks til aflæsning af kropssprog, indledning og afrunding af samtale samt et opslagsværk med viden om en række varer og andre nyttige informationer.

Vi har løst konsulentopgaver, lavet virksomhedsinterne kurser eller holdt foredrag for flere spændende virksomheder. Du kan læse nogle af vores kundehistorier her.

“Hos Sally Kommunikation er de meget engagerede, og de har fundet frem til kanongode løsninger til løbende at udvikle og forbedre vores koncept.”

Lene Jensen, HR- konsulent i Irma