Mindfulness Based Stress Reduction

– Skab væsentlige forandringer i dit liv på 8 uger

MBSR (Mindfulness Based Stress Reduction) er et otte ugers kursus udviklet af professor Jon Kabat-Zinn ved Massachusetts hospital 1979. Mange tusinde mennesker har fulgt MBSR progrogrammet i USA og resten af verden. Metoden er forskningsmæssigt dokumenteret, hvilket er årsagen til at vi har valgt at uddanne os ved Center for Mindfulness i Massachusetts, USA, som har Jon Kabat-Zinn som en af hovedkræfterne. Det forskningsmæssige og den veldokumenterede effekt har været væsentlig for os i valget med at arbejde med netop denne metode.

Indhold i kurset

Ønsker du at opleve en dybere ro og klarhed, opnå en større balance og kontrol i dit liv – og er du villig til aktivt at engagere dig i dit helbred og din trivsel, så vil vi gerne invitere dig til at deltage i vores 8 ugers forskningsbaserede MBSR forløb (Mindfulness Based Stress Reduction).

MBSR er et forløb over 8 uger, hvor det helt centrale er daglige øvelser i mindfulness meditation, altså øvelser i at være bevidst nærværende. Med lidt andre ord – at du er opmærksom på dig selv her og nu, fra øjeblik til øjeblik på en ikke-dømmende måde. Det kan lyde abstrakt, men teknikkerne er enkle og i praksis udfordrende. Vi kan alle være bevidst nærværende. Det handler i høj grad om, at finde om bag alle vores filtre af tanker og følelser og gennem vedholdende træning vil du skabe større ro i dit sind og reducere de stress-symptomer du måtte have.

Læs mere om vores mindfulnesskurser og de helt fantastiske forskningsresultater på vores kampagnesite om mindfulness Mindfulsally.dk.

  • Hvad er mindfulness og hvilken betydning har mindfulness i et moderne samfund
  • De syv principper for bevidst nærvær
  • Meditationsteknikker – liggende, gående og siddene…
  • Yogaøvelser
  • Refleksion over egen praksis
  • Variation af lydfiler at vælge imellem
  • Fyldigt undervisningsmateriale

”Rigtig mange tager af sted i 5 dage eller lignende og det kan man også få meget ud af, men det giver ikke en tilbagevendende oplevelse eller fastholdelse fra uge til uge og det tror jeg er ret væsentlig, fordi det giver mere en vane end en oplevelse i hverdagen.”

Mette, Gyldendal Business

Udbytte

  • Større ro i sindet
  • Evner at prioritere og at tænke mere klart i pressede situationer
  • Sover bedre
  • Ved hvordan du hurtigt kan skabe ro i dit system
  • Større evne til at håndtere pres ved at sige fra tidligere
  • Bedre evne til at prioritere arbejdsopgaver
  • Mere konstruktiv kommunikation
Praktisk information
Du skal være motiveret for forløbet, for der vil være ca. 30 min. hjemmearbejde (meditationsøvelser) 6 dage om ugen. Øvelserne vil være forskellige meditationsteknikker og lette yogaøvelser. Til gengæld får du opbygget en stabil praksis som du har med dig resten af dit liv. Træningen foregår i trygge rammer, hvor du deler dine erfaringer med andre kursusdeltagere.

Varighed
Forløbet kører over ca. 8 uger og er i alt 9 gange. 8 gange 2,5 time med korte teorioplæg om mindfulness og træning af teknikker, meditation og yoga. Samt en hel dag med et særligt nærvær og fordybelse af din praksis.

Sted
Frederiksberg
Odsherred, Nakke ved Rørvig
Kursusdatoer
Næste MBSR forløb er i efteråret 2017:

Odsherred, torsdag aftener 18.00 - 20.30:
Introduktionsmøde 2. oktober kl. 18 - 19.30MBSR forløb start 24. oktober (obs! tirsdag), 1. november (obs! onsdag,9. november, 14. november (obs! tirsdag), 23. november, 30. november, 5. december (obs! tirsdag, hel dag), 7. december og 14. december.

Kursuspris
4.500- incl. materialer, lydfiler, te og grøntsagssnacks.Virksomheder tillægges moms



Tilmed dig kurset