Strategisk forandringskommunikation
– Få forankret din kommunikationsstrategi
Kommunikationsstrategien har stor indvirkning på hvilken effekt et forandringsinitiativ reelt får i en organisation. Hvordan sikres en rød tråd, samtidig med at der holdes momentum over tid? Med afsæt i projektet: DR i verdensklasse, gennemført i forbindelse med DR´s flytningen til DR Byen, illustreres elementerne i projektets interne forandringskommunikation.
Indhold i kurset
Du bliver draget ind i alle de skridt og overvejelser, der var undervejs i tilblivelsen og gennemførelsen af det omfattende strategiske forandringsprojekt ”DR i verdensklasse”.
I dialog med dine medkursister drøfter du udfordringer og beslutninger, som projektleder stod overfor undervejs.
Kurset er bygget op som en kronologisk og underholdende fortælling om projektet ”DR i verdensklasse” og gennemføres som en vekselvirkning mellem case-præsentation, lidt teori, dialog og refleksion. Casen indgår i bogen ”Projektkompetencer” af Anita Mac, RUC m.fl. Desuden inddrages teori fra ”Viral Change” af Alexandro Herrero.
Strategisk forandringskommunikation som PDF »
Udbytte
- Du får praksisnær indføring i, hvad strategisk forandringskommunikation er og fordrer på et stort forandringsprojekt
- Du styrkes i dit strategiske blik på kommunikation og forankring af forandring
- Du får redskaber til anvendelse i din egen praksis som forandringsleder
- Du introduceres til ny teori om at arbejde med viral forandringsledelse i samspil med den traditionelle kommunikationsstrategi
- Du får øget bevidsthed om rollen som forandrings-/projektleder og om projektorganisering
- Du får et engageret forum at vende spørgsmål om egen praksis i